Trwa ładowanie

Twoja przeglądarka jest przestarzała. Niektóre funkcjonalności mogą nie działać poprawnie. Zalecamy aktualizajcę lub zmianę przeglądarki na nowszą.

Modernizacja polskiej armii w serialu dokumentalnym
Modernizacja polskiej armii w serialu dokumentalnym

Modernizacja polskiej armii w serialu dokumentalnym

Modernizacja polskiej armii w serialu dokumentalnym
Modernizacja polskiej armii w serialu dokumentalnym
Ten artykuł pochodzi ze starszej wersji portalu i jego wyświetlanie (szczególnie zdjęcia) może odbiegać od aktualnych standardów.

Modernizacja polskiej armii w serialu dokumentalnym

 

Większa mobilność, szybkość działania i precyzja rażenia na lądzie, wodzie i w powietrzu - taką polską armię zobaczymy w 5-odcinkowym serialu dokumentalnym zrealizowanym przez Arma Civitatis. 1 września w sieci pojawił się pierwszy odcinek.

 

Zagan leopard.jpg

Zagan leopard.jpg

Zagan.jpg

Zagan.jpg

czolg leopard.jpg

czolg leopard.jpg

Kamery pokażą, jakie możliwości zyska nasza armia dzięki zrealizowaniu kilkunastu ściśle ze sobą powiązanych programów modernizacyjnych. Serial pokazuje modernizację na obecnym etapie, wyjaśnia zależności pomiędzy poszczególnymi programami pozyskania sprzętu oraz wskazuje, co i dlaczego zostanie wprowadzone w najbliższym czasie.

 

Drawsko Pomorskie2.jpg

Drawsko Pomorskie2.jpg

Drawsko Pomorskie 12brygada.jpg

Drawsko Pomorskie 12brygada.jpg

- Kamery były bardzo blisko i towarzyszyły żołnierzom w miejscach, które są niedostępne dla cywili. Co będzie można zobaczyć? Działania komandosów, nowy ciężki sprzęt, broń dalekiego zasięgu – to, co już jest i to, co wejdzie na uzbrojenie już niedługo - mówi reżyser Norbert Rudaś z fundacji Arma Civitatis z Lublina.

 

Lask F16.jpg

Lask F16.jpg

Lask2.jpg

Lask2.jpg

Widzowie zobaczą również spektakularne, wykonane po raz pierwszy ujęcia, w tym sesję myśliwców F16 nagranych kilka kilometrów nad ziemią z otwartej rampy samolotu transportowego.

 

jednostka wojskowa komandosow snajper.jpg

jednostka wojskowa komandosow snajper.jpg

jednostka wojskowa komandosow.jpg

jednostka wojskowa komandosow.jpg

Serial poprzedzony krótkimi filmikami promocyjnymi powstał dla Ministerstwa Obrony Narodowej. Aktualnie na kanale Ministerstwa Obrony Narodowej na YouTube  można obejrzeć pierwszy odcinek pięcioczęściowego serialu dokumentalnego.

 

Widzowie będą mogli dowiedzieć się więcej o Jednostce Wojskowej Komandosów oraz 7. Eskadrze Działań Specjalnych.


Najbliższe publikacje:

  • 3 września - drugi odcinek o modernizacji Wojsk Lądowych
  • 7 września - trzeci odcinek o modernizacji artylerii
  • 9 września - czwarty odcinek o modernizacji Marynarki Wojennej na przykładzie Morskiej Jednostki Rakietowej w Siemirowicach
  • 11 września - piąty odcinek o Siłach Powietrznych RP
  • 13 września - film zawierający wszystkie części serialu.

  

Materiały multimedialne:

  1. Zdjęcie czołgu - chor. Rafał Mniedło
  2. Zdjęcia z Łasku, Drawska Pomorskiego i Żagania - Karolina Szlama
  3. B001 - fragmenty serialu dokumentalnego

Komentarze

sqter0
02-09-2015 @ 18:04
Piękna propaganda żeby ukryć "12 lat" i problem szeregowych.
vincenzo
02-09-2015 @ 18:23
dokładnie.
vincenzo
02-09-2015 @ 18:23
dokładnie.
ColtS
02-09-2015 @ 18:50
Wszystko to idzie jak krew z nosa, ale propaganda dalej się nakręca. "Modernizacja" - dobry żart. 80% Armii to dalej ZSRR z komunistycznym systemem i czerwoną książeczką.
Regdorn
02-09-2015 @ 19:03
Wszystko OK, ale w tym odcinku jest o wojskach specjalnych, a nie o szeregowych i 80% armii... Zaś seria jest o planowanych modernizacjach na najbliższe 10 lat.
Sharikq
02-09-2015 @ 19:31
Modernizacja u nas polega na kupowaniu szrotów od krajów NATO xD
Blackbird_257
02-09-2015 @ 19:59
Jaki to szrot kupiliśmy? Fabrycznie nowe F-16? Leopardy, które może nie są najnowsze, ale i tak sto razy lepsze niż PT91, czyli modernizacja drugoliniowej, eksportowej wersji T72 i same T72? Caracale konkurujące w przetargu z kompletnie niesprawdzonym AW149 od firmy nie wywiązującej się z serwisowania W3 i nieuzbrojoną wersją Blackhawka? Może w WP dalej jest dużo patologii i betonu pilnującego za wszelką cenę ciepłych stołków i przygotowującego się -jak to beton- na poprzednie wojny, ale wkurza mnie takie gadanie, że HURR DURR SZROT KUPUJEMY DO MUZEÓM Z TYM!!!1!!!!11
Kosa_Rommel_PL
03-09-2015 @ 23:51
szroty kolega dobrze mówi, 12 lat to prawda zostało mi 7 ale pierdole za 2 odchodzę sam !
szmerglu
02-09-2015 @ 19:57
Ilu z was jest w czynnej służbie i odwiedziło w jej trakcie więcej jak 2 jednostki? Ja jestem i już parę zwiedziłem, więc mogę co nieco szepnąć na pewne tematy. Proszę się więc powstrzymać od głupich komentarzy bo złom to próbują nam wciskać "nasze" konsorcja. Patrzcie chociażby Dziki dla ŻW - PZL z śmigłem niezgodnym w najmniejszym stopniu z przetargiem itp itd bla bla blaSami znawcy, a większość koszary widziała albo na zdjęciu albo z ulicy. Bez obrazy, ale proszę nie wypowiadać się na tematy o których nie macie pojęcia. To że czegoś nie widać w jednej jednostce nie znaczy, że nie ma w całej armii. Kolejną sprawą jest durna i nonsensowna ustawa o 12stu latach. Na nią jest tylko jedno rozwiązanie - nie dać się złapać i nie iść do wojska na szeregowego. Może gdy zabraknie poborowych to przemyślą zagadnienie. Żeby nie było - to mówiłem ja - użytkownik mający prawo do własnego zdania, nie admin.
Blackbird_257
02-09-2015 @ 19:59
Jaki to szrot kupiliśmy? Fabrycznie nowe F-16? Leopardy, które może nie są najnowsze, ale i tak sto razy lepsze niż PT91, czyli modernizacja drugoliniowej, eksportowej wersji T72 i same T72? Caracale konkurujące w przetargu z kompletnie niesprawdzonym AW149 od firmy nie wywiązującej się z serwisowania W3 i nieuzbrojoną wersją Blackhawka? Może w WP dalej jest dużo patologii i betonu pilnującego za wszelką cenę ciepłych stołków i przygotowującego się -jak to beton- na poprzednie wojny, ale wkurza mnie takie gadanie, że HURR DURR SZROT KUPUJEMY DO MUZEÓM Z TYM!!!1!!!!11
yaro
02-09-2015 @ 20:21
Modernizacja jak i "taktyczny" w pewnych kręgach zawsze będzie robiło furorę :-)
Lambert
02-09-2015 @ 20:26
Ja uważam, że polski program zbrojeniowy jest przemyślany. A nawet bardzo przemyślany. Pomimo, że w przynajmniej kilku aspektach widziałbym go inaczej jako całość się broni. I to w cholerę bardzo!
Regdorn
03-09-2015 @ 12:31
Tak jeszcze z innej perspektywy patrząc na komentarze. Polska jest chyba ewenementem w stękaniu pod własnym adresem. Powstał WRESZCIE dobrze oglądający się film propagandowy poświęcony PLANOWANEJ modernizacji naszej armii i zamiast się z tego cieszyć, zaczyna się sapanie. Ale gdy Amerykanie, Brytyjczycy, czy nawet Rosjanie wypuszczają podobne filmy to już reakcje są odwrotne. Na czym to polega?
Kosa_Rommel_PL
03-09-2015 @ 23:53
bo wiem co widzę na co dzień i jak miliony ludzi w tym kraju pracują na miliony bezsensownie marnowane i wyrzucane w błoto ot co!
davo
03-09-2015 @ 13:12
Niestety nasz kochany naród ma to we krwi, picie i biadolenie przy piciu jednocześnie. Nigdy im nie dogodzi.
MarekMac
03-09-2015 @ 18:54
Kolega pisał pracę licencjacką nt. rozwoju sił zbrojnych RP w XXI wieku (i ostatnich latach XXw.). Miałem przyjemność czytać. Z pewnością nie wszystko opisał (to w końcu licencjat), ale to co opisał starał się oceniać obiektywnie. Pominął "drobnice" takie jak wyposażenie osobiste, ale ogólnie wnioski jakie można wysnuć to: jeśli chodzi o sprzęt to jest dobrze. Przynajmniej na miarę naszych możliwości.
Zobaczcie jakie mieliśmy zaległości we właściwie każdej dziedzinie zanim wstąpiliśmy do NATO. Właściwie w każdej dziedzinie - od broni "ręcznej", przez pancerną aż po lotnictwo i marynarkę - byliśmy w latach 70. Niektóre rzeczy mieliśmy z lat 80, np. troszke BWP - sukces, murwa kać, sukces!
Po wstąpieniu do NATO ruszyła modernizacja. Zaczęto wymieniać Kałaszki na Beryle, zakupiliśmy Leopardy, eFy. Wymieniliśmy chyba całą flotę samolotów transportowych. Mamy Rosomaki. Pozwólcie, że zacytuje fragment z zakończenia wspomnianej pracy (wybaczcie, że nie podam autora i tytułu, ale nie wiem czy kolega sobie tego życzy):
Przede wszystkim, wojsko inwestuje w sprzęt nowy. Jest to znaczna zmiana jakościowa w porównaniu z pierwszą połową pierwszej dekady XXI w. Wtedy Polskie wojsko było biednym kuzynem, który otrzymuje „za grosze” ubrania od reszty rodziny – tak przecież można opisać otrzymanie okrętów podwodnych Kobben. Dziś, Siły Zbrojne inwestują w programy nowoczesne, stosunkowo nowatorskie zarówno w skali świata (np. bezzałogowe statki powietrzne) jak i wyłącznie w skali kraju (okręty podwodne Orka z pociskami manewrującymi), często o całkowicie lub niemal całkowicie rodzimej produkcji.

Poza Marynarką Wojenną (gdzie zmiany jakoś kiepsko nam wychodzą) wszędzie jest lepiej niż było. Czy dałoby się lepiej? Z pewnością tak. Czy dałoby się taniej? Zapewne. Ale obawiam się, że nie udałoby się tak samo dobrze i taniej albo lepiej, a przy tych samych kosztach. Nie oszukujmy się - kasy na armie nie mamy tyle co USA czy Rosja więc i o super projektach typu podwodny lotniskowiec o napędzie protonowym możemy tylko pomarzyć.
Odnośnie całego biadolenia, że źle, że kiepsko, że Leopard tylko A4/5, a nie A"tysiąc pięćset sto dziewięćset". Rosomaka też kiedyś krytykowano. Chyba wszyscy go krytykowali - od laików, przez żołnierzy, a na niektórych ekspertach skończywszy. Dziś chyba wszyscy uznają zielonego diabła Afganistanu za dobry zakup.
Wiele jest jeszcze do zrobienia (chociażby wymiana BeWuPów), ale ja jestem dobrej myśli. Żeby tylko starczyło nam czasu nim "tamci źli" przyjdą to damy radę!
Kosa_Rommel_PL
03-09-2015 @ 23:51
szroty kolega dobrze mówi, 12 lat to prawda zostało mi 7 ale pierdole za 2 odchodzę sam !
Kosa_Rommel_PL
03-09-2015 @ 23:53
bo wiem co widzę na co dzień i jak miliony ludzi w tym kraju pracują na miliony bezsensownie marnowane i wyrzucane w błoto ot co!

NAJNOWSZE

Trwa ładowanie...